Смотрите также
Партнёры
Учебная программа 2
1.2.6.3. on motiveeritud sõitu plaanima, et vältida riske ja säästa
keskkonda;
1.2.6.4. sõiduteekonda kavandades hindab ja võtab arvesse tegureid, mis
võivad avaldada mõju tema käitumisele juhina, näiteks
elustiil, sõidu motiivid, sotsiaalne pinge, joove, uimastid, väsimus,
halb nägemine.
1.2.7. Keskkonda säästev sõiduki juhtimine. Pärast koolitust õpilane:
1.2.7.1. oskab juhtida sõidukit keskkonda säästvalt;
1.2.7.2. mõistab, et säästlik sõiduviis on ühtlasi ohutu sõiduviis,
milles ei ole midagi keerulist;
1.2.7.3. on motiveeritud juhtima sõidukit nii, et see samal ajal säästab
keskkonda, väldib riske ja arvestab teiste liiklejatega;
1.2.7.4. omab realistlikku arusaama säästliku sõiduviisiga seotud
isiklikest tugevatest ja nõrkadest külgedest;
1.2.7.5. on plaaninud, mida harjutada esmase juhiloa omamise ajal,
süvendamaks oskusi sõita keskkonda säästvalt, riske vältivalt ja
teisi liiklejaid arvestavalt.
1.2.8. Algastme libedasõidu harjutuste sooritamine. Pärast koolitust
õpilane:
1.2.8.1. oskab sooritada äkkpidurduse;
1.2.8.2. mõistab, et väiksemgi sõidukiiruse suurendamine või vähendamine
mõjutab oluliselt juhi võimalusi sõidukit peatada;
1.2.8.3. omab realistlikku arusaama sõiduki peatamisega seotud
isiklikest tugevatest ja nõrkadest külgedest;
1.2.8.4. tajub ja teab isiklikke nõrku külgi, mis on seotud sõiduki
peatamisega, ja oskab oma käitumises nendega arvestada;
1.2.8.5. omab motivatsiooni sõita oludele vastava sõidukiirusega ning
ohutu piki- ja külgvahega.
1.2.9. Pimeda ajal sõiduki juhtimine. Pärast koolitust õpilane:
1.2.9.1. oskab tulede õige kasutamisega parandada juhi nähtavust ja teha
sõiduki teistele paremini märgatavaks;
1.2.9.2. mõistab vajadust valida oludele vastav sõidukiirus;
1.2.9.3. teab pimeda ajal sõiduki juhtimisega seotud ohte;
1.2.9.4. oskab oma käitumisega vähendada pimeda ajal sõiduki juhtimisega
seotud riske;
1.2.9.5. tajub ja teab oma nõrku külgi, mis on seotud sõiduki
juhtimisega pimeda ajal, ning oskab oma käitumises nendega arvestada.
1.2.10. Riiklikule sõidueksamile sarnanev sõidutund viiakse ellu
arvestades majandus- ja kommunikatsiooniministri 21. juuni 2011. a
määruse nr 50 „Mootorsõidukijuhi eksamineerimise, talle juhtimisõiguse
andmise kord ja juhiloa vormid ning nõuded
eksamisõidukitele“ lisas 3 ja 4 sätestatut.
2. LÕPPASTME KOOLITUSE ÕPIVÄLJUNDID
2.1. Teooriaõpe
2.1.1. Keskkonda säästev, ohutu ja teisi liiklejaid arvestav mõtteviis.
Käitumine libedates teeoludes. Pärast koolitust õpilane:
2.1.1.1. teab ohte suurendavaid tegureid liikluses;
2.1.1.2. mõistab säästliku, ohutu ja teisi liiklejaid arvestava
sõiduviisi eeliseid;
2.1.1.3. teab, millest sõltub tee ja ratta vaheline haardumine;
2.1.1.4. tajub ja teab enda isikuga seotud liikluskäitumist mõjutavaid
nõrku külgi ning oskab oma käitumises nendega arvestada;
2.1.1.5. on motiveeritud sõitma säästlikult ja ohutult ning arvestama
teiste liiklejatega.
2.1.2. Libedasõidul riski vältimise praktikum. Pärast koolitust õpilane:
2.1.2.1. teab, kui palju kulub aega ja ruumi, et sõiduk peatada;
2.1.2.2. mõistab, et väiksemgi sõidukiiruse suurendamine või vähendamine
mõjutab oluliselt juhi võimalusi sõiduk peatada;
2.1.2.3. mõistab, et libedal teel on pidurdusteekond palju pikem kui
kuival asfaldil;
2.1.2.4. mõistab, et sõltuvalt ilmaoludest ja teekatete erinevusest on
pidurdusteekonna pikkus erinev;
2.1.2.5. omab motivatsiooni sõita oludele vastava sõidukiirusega ning
õige piki- ja külgvahega.
2.2. Sõiduõpe
2.2.1. Keskkonda säästva, riske vältiva ja teisi liiklejaid arvestava
sõiduviisi süvendamine. Pärast koolitust õpilane:
2.2.1.1. omab realistlikku arusaama sõiduki juhtimisega seotud
isiklikest käitumis- harjumustest;
2.2.1.2. on motiveeritud sõitma nii, et säästab keskkonda, väldib riske
ja arvestab teiste liiklejatega.
2.2.2. Libedasõidul riski vältimise harjutuste sooritamine. Pärast
koolitust õpilane:
2.2.2.1. omab realistlikku arusaama äkkolukorras toimetulekuks
vajalikest isiklikest oskustest ja võimalustest;
2.2.2.2. oskab äkkpidurdamist;
2.2.2.3. oskab kasutada takistusest ümberpõikamiseks vajalikke
tehnikaid;
2.2.2.4. oskab valida olenevalt tee olukorrast ja -trajektoorist
erinevaid pidurdamistehnikaid ja mõistab sõiduki juhitavust
pidurdusprotsessi vältel;
2.2.2.5. mõistab, et juhi võimalused äkkolukorras midagi ohutuse
taastamiseks ette võtta on piiratud;
2.2.2.6. on motiveeritud sõitma nii, et säästab keskkonda, väldib riske
ja arvestab teiste liiklejatega.
Lisa 1. Algastme koolituse liiklusteooria õppeainete teemad ja seos MKMi
määrusega nr 60
Aine nimi Vastavus MKMi määruse nr 60 ainetele
1. Kursuse sissejuhatus Ülevaade õppetöö korraldusest ja eesmärkidest,
iseseisvaks õppimiseks juhendamine
2. Liiklus kui süsteem Liiklus kui süsteem, ohutu liiklemise põhimõtted
3. Foorid ja reguleerija Liiklus kui süsteem
4. Liiklusmärgid ja teemärgised Liiklus kui süsteem
5. Sõit teel Ohutu liiklemise põhimõtted, Sõidu alustamine ja sõiduki
asukoht sõites
6. Lõikumiste läbimine Sõidujärjekord sõites
7. Peatumine ja parkimine Sõiduki peatamine ja sõidu lõpetamine
8. Möödasõit ja möödumine Möödasõit, möödumine ja ümberpõige
9. Eri liikluskord Sõidu eripära asulavälisel teel, kiirteel ja tunnelis
10. Sõitjate ja veose vedu, keskkonnakaitse ning teised liiklejad Sõiduki turvalisus
11. Erilised olukorrad Käitumine liiklusõnnetuse korral, sõiduki
turvalisus, sõiduki peatamine ja sõidu lõpetamine
12. Liiklusohutus Teiste liiklejatega arvestamine, ohutu liiklemise põhimõtted, sõiduki juhtimine rasketes tee- ja ilmastikuoludes, sõidu plaanimine riski vältimise eesmärgil
13. Inimene sõidukijuhina Inimene sõidukijuhina
14. Auto tehniline seisukord ja käitamine Sõiduki turvalisus
15. Keskkonnasõbralik sõidustiil Keskkonda säästev sõiduki kasutamine
16. Liiklus- ja kaskokindlustus Käitumine liiklusõnnetuse korral
17. Peatamisteekonna pikkust mõjutavad tegurid ja riskide ennetamine Peatamisteekonna pikkust mõjutavad tegurid ja riskide ennetamine
18. Pimeda ajal
sõiduki juhtimine Pimeda ajal sõiduki juhtimine